چشم ها مهمترین عضو صورت هستند و زیبایی و شادابی آن ها تاثیر به سزایی در جوانی چهره دارد.جراحی بلفاروپلاستی یا همان جـراحی پلک عملی جهت بهبود ظاهر و زیبایی چشـم ها می باشد و همچنین سبب رفع مشکلات ناشی از افتادگی پوست اضافی و شلی عضلات و بیرون زدگی چربی که منجر به اختلال در بینایی می باشد،می شود.

چه افرادی مناسب جراحی بلفاروپلاستی می باشند؟

جراحی بلفاروپلاستی هم برای پلک های فوقانی(پلک بالا)و هم پلک های تحتانی(پلک پایین)قابل انجام است.
این جراحی جهت برداشتن پوست اضافی پلک ها،شلی عضلات، بیرون زدگی و یا جابه جایی چربی پشت پلک های بالا و پایین می باشد.افرادی که به علت افزایش سن و یا به صورت ارثی دچار مشکلات بالا هستند کاندیدای مناسبی برای این جراحی می باشند.

انواع برش جراحی بلفاروپلاستی

محل برش در پلک های فوقانی در چین پشت پلک بالا می باشد،در حالتی که چشم ها باز هستند رد بخیه مشخص نمی باشد ودر حالتی که چشم ها بسته هستند فقط خط بخیه ی ظریفی مشخص می شود که با گذر زمان و بهبود زخم کاملا محو می شود.

محل برش در پلک های تحتانی به دو صورت است:1)در افرادی که شلی عضلات و بیرون زدگی چربی و یا پوست اضافی در پلک های پایین دارند، برش درست زیر مژه های پلک پایین زده می شود و پس از اتمام جراحی با بخیه ی ظریف پلاستیک دوخته می شود2)در افرادی که فقط پف زیر چشم دارند برش از داخل ملتحمه ی چشم زده می شود و پف برداشته می شود در این افراد هیچ برشی بر روی پوست زده نمی شود.

نوع بی هوشی

جراحی بلفاروپلاستی پلک بالا به صورت سرپایی با بی حسی موضعی و جراحی بلفاروپلاستی پلک پائین به صورت بی هوشی عمومی انجام می شود.طبیعتا اگر قصد انجام بلفاروپلاستی پلک های بالا و پائین به صورت همزمان را داشته باشید،نیاز به بی هوشی عمومی می باشد.

مدت زمان جراحی در پلک بالا و در پلک پایین هر کدام حدود یک ساعت می باشد.

مراقبت های قبل از بلفاروپلاستی

مصرف داروهای  رقیق کننده خون مانند آسپرین،وارفارین و … زیر نظر پزشک متخصص از دو هفته پیش از عمل قطع شود.

از استعمال سیگار از دو هفته پیش از عمل خودداری کنید.

8 ساعت پیش از جراحی ناشتا باشید(در صورت بی هوشی کامل)
چنان چه بیماری خاصی دارید و یا از دارویی استفاده می کنید(مانند تیروئید،دیابت و….)،تیم تخصصی ما را مطلع نمائید.

مراقبت های بعد از بلفاروپلاستی

-در حالت خوابیده سر بالاتر از بدن باشد.(بهتر است از 2 یا 3 بالشت زیر سر خود استفاده کنید.)

– در محلی که انجام شده تا سه روز یخ بگذارید.

– داروها به موقع استفاده شود