از بین بردن پدهای چربی باکال برای داشتن گونه‌های خوش‌تراش

چربی باکال یک دسته چربی گرد در وسط گونه شماست که درست در بین ماهیچه‌های صورت و ناحیه توخالی زیر استخوان گونه قرار گرفته است.
همه افراد دارای پد چربی باکال هستند؛ با این حال، چون اندازه پد چربی باکال در افراد مختلف متفاوت است روی شکل صورت تأثیر زیادی می‌گذارد و باعث تفاوت‌های فاحشی در چهره افراد می‌شود:
بعنوان مثال افرادی که پدهای چربی باکال بزرگ‌تری دارند، دارای صورت پُر و خیلی گرد و به همین خاطر باصطلاح «بِیبی‌فِیس»‌اند.
اِشکالی در داشتن گونه‌های بزرگ وجود ندارد. اما اگر می‌خواهید آنها را کوچک و خوش‌تراش کنید یک جراح پلاستیک عمل رفع پدهای چربی باکال را توصیه می‌کند که برای کاهش عرض صورت‌های خیلی گرد انجام می‌شود.

از بین بردن پدهای چربی باکال چیست؟

در عمل جراحی باکال (بوکال) فت، پد‌های چربی باکال از گونه‌های شما برداشته می‌شوند. این کار گونه‌ها را باریک و خوش‌تراش‌تر و زوایای صورت را مشخص‌تر می‌کند.
جراحی باکال می‌تواند به تنهایی یا همراه با شکل دیگری از جراحی پلاستیک بطور همزمان انجام شود، مثل جراحی‌های:

• صورت
  • زیبایی بینی
  • کاشت چانه
  • برجسته‌ کردن لب
  • تزریق بوتاکس

چه کسانی برای از بین بردن پدهای چربی باکال شرایط مساعد‌تری دارند؟

اگر هر یک از موارد زیر در مورد شما صادق باشد، می‌توانید کاندیدای خوبی برای از بین بردن چربی باکال باشید:

• از نظر جسمی سالم باشید.
  • وزن ایده‌آل داشته باشید.
  • صورت گرد و پُر داشته باشید.
  • گونه‌های پُر خود را دوست نداشته باشید.
  • لُپ داشته باشید.
  • توقعات واقع بینانه داشته باشید.
  • سیگاری نباشید.

از بین بردن پدهای چربی باکال برای افراد زیر مناسب نیست:

• افرادی که صورت‌شان به طور طبیعی باریک است، چون با افزایش سن، گونه‌هایشان بیش از حد گود می‌شود.
  • کسانی که آتروفی پیشرونده نیمرخ (سندروم تحلیل تدریجی بافت‌ها) دارند.
  • افراد مسن چون با افزایش سن، به طور طبیعی و خودبخود چربی صورت‌شان از دست می‌رود، نیازی به این عمل ندارند.

قبل از عمل

قبل از عمل، بابد جراح پلاستیک خود را در جریان نکات زیر بگذارید:

• انتظارات و اهداف‌تان
  • شرایط پزشکی خودتان
  • داروهای فعلی که مصرف می‌کنید، از جمله ویتامین‌ها و مکمل‌ها
  • مصرف الکل، دخانیات و مواد مخدر
  • آلرژی به داروها
  • جراحی‌های گذشته

این اطلاعات به جراح پلاستیک شما اجازه می‌دهد بهترین روش جراحی را با توجه به خطرات احتمالی و چشم‌انداز بهبودی شما در نظر بگیرد.
ممکن است نیاز باشد که برخی از داروها را متوقف کرده یا قبل از عمل آزمایش خون بدهید.
جراح پلاستیک، همچنین صورت شما را آنالیز می‌کند و با عکس گرفتن از چهره‌تان برای انجام این عمل زیبایی تصمیم‌گیری می‌کند.

در طول عمل

این روش ممکن است بسته به موارد زیر در بیمارستان یا مطب پزشک انجام شود:
۱. اگر فقط خواهان از بین بردن پدهای چربی باکال هستید، از بی حسی موضعی در صورت‌تان استفاده می‌شود؛ طی عمل شما هیچ دردی نخواهید داشت و کاملا بیدار خواهید بود.
۲. اگر به بیش از یک عمل جراحی نیاز باشد، ممکن است بیهوشی عمومی به شما داده شود.
۳. جراح شما برشی روی گونه‌تان ایجاد می‌کند و برای بیرون کشیدن هر چه بیشتر پد چربی باکال، به گونه شما فشار می‌آورد.
۴. سپس چربی را می‌بُرد و بیرون می‌آورد.
۴. در انتها، زخم را با بخیه های قابل جذب می‌بندد.

بعد از عمل

قبل از رفتن به خانه، به شما یک دهانشویه ویژه داده می شود که از عفونت جلوگیری می‌کند.
برای چند روز باید غذاهای مایع بخورید و می‌توانید قبل از بازگشت به رژیم غذایی عادی خود، کم‌کم به سمت غذاهای نرم پیش بروید.
بعد از عمل، ممکن است صورت شما متورم و دچار کبودی ‌شود که هر دو حالت باید در طول روند بهبودی کم شوند.
بهبودی کامل معمولاً حدود 3 هفته طول می‌کشد.
در حین بهبود، دستورالعمل‌های پزشک خود را در زمینه مراقبت از خود و رژیم غذایی‌تان دنبال کنید. در همه ملاقات‌های پیگیری خود شرکت کنید.
کمی طول می‌کشد تا گونه‌های شما به فرم جدید خود برسند ولی می‌توانید انتظار داشته باشید که طی چند ماه نتایج را مشاهده کنید.

عوارض احتمالی حذف چربی باکال چیست؟

از بین بردن پدهای چربی باکال به طور کلی بی خطر است. با این حال، مثل تمام جراحی‌ها، خطر عوارض جانبی ناخواسته‌ همچنان وجود دارد.
عوارض احتمالی شامل موارد زیر است:

• خونریزی بیش از حد
  • واکنش منفی به بیهوشی
  • خون‌مردگی
  • گرفتگی عضلات گونه
  • تجمع مایع لنف در زیر پوست
  • آسیب غده بزاقی
  • آسیب عصب صورت
  • عدم تقارن صورت
  • نتایج ضعیف

برای اصلاح برخی از این موارد ممکن است شما نیاز به یک عمل جراحی دیگر داشته باشید.

در صورت مشاهده هر یک ازعلائم غیرمعمول زیر به پزشک مراجعه کنید:

• درد قفسه سینه
  • ضربان قلب غیر طبیعی
  • خونریزی بیش از حد
  • درد شدید
  • علائم عفونت

هزینه این جراحی

از بین بردن پدهای چربی باکال متحمل هزینه متغیری است که بستگی به عواملی دارد مانند:

• سطح تجربه جراح
  • نوع بیهوشی
  • داروهای تجویزی

فراموش نشود که چون برداشتن پدهای چربی باکال، عمل زیبایی محسوب می‌شود، تحت پوشش بیمه درمانی نیست و باید خودتان متقبل هزینه‌های آن باشید.

منبع: www.healthline.com