شایعات رایج درباره عمل زیبایی بینی که حتما باید بدانید

شایعات رایج درباره عمل بینی
چکیده مطلب

با توجه یه اینکه اطلاعات ضد و نقیضی درباره عمل بینی در بین افراد حامعه رد و بدل می شود، ممکن است برخی افراد تصورات اشتباه درباره این عمل داشته باشند. ما در این مقاله تلاش کرده ایم که به بررسی تعدادی از رایجترین تصورات، شایعات و یا اطلاعات نادرستی که درباره عمل بینی در […]

فهرست مطلب

با توجه یه اینکه اطلاعات ضد و نقیضی درباره عمل بینی در بین افراد حامعه رد و بدل می شود، ممکن است برخی افراد تصورات اشتباه درباره این عمل داشته باشند. ما در این مقاله تلاش کرده ایم که به بررسی تعدادی از رایجترین تصورات، شایعات و یا اطلاعات نادرستی که درباره عمل بینی در بین افراد وجود دارد را یکبار برای همیشه پاسخ دهیم. اگر هر کدام از 9 تصور نادرست زیر را دارید حتما توضیحات ذیل آن را بخوانید تا از واقعیت آن مطلع شوید.

1. عمل بینی تنها بعد از 18 سالگی باید انجام شود

این یکی از شایعات رایج درباره عمل بینی است. حتما قرار نیست که سن 18 سالگی را رد کنید و آنگاه عمل زیبایی بینی انجام دهید. محدوده سنی خاصی برای عمل بینی وجود دارد. آغاز این محدوده در دختر خانم ها سن 16 تا 17 سالگی است و برای پسرها 17 تا 18 سالگی است. جدای از این آمار و ارقام، ما یک معیار بسیار دقیق برای مشخص کردن عمل بینی در سن پایین داریم.

اگر رشد ساختارهای بینی (غضروف، استخوان و سایر بافت های آن) به اتمام رسیده باشد و کاملا از رشد ایستاده باشد، می توان عمل بینی انجام داد. ممکن است بر اساس وضعیت جغرافیایی یا مکانی، یک شخص در سن 15 سالگی به بلوغ جسمی رسیده باشد و بینی اش کاملا از رشد ایستاده باشد. این شخص می تواند عمل بینی انجام دهد. حتی ممکن است شخصی 19 سال داشته باشد، اما همچنان در حال رشد باشد این شخص بهتر است که فعلا عمل نکند.

2. عمل بینی گوشتی معمولا با شکست مواجه می شوند

بینی گوشتی بافت غضروفی زیاد اما ضعیفی دارد. به همین دلیل بینی های گوشتی معمولا حالتی افتاده دارند و نوک آن ها متمایل به پایین است. برخی از بیماران به دلیل اینکه می ترسند بعد از عمل نوک بینی حالت افتاده پیدا کند، از جراح میخواهند که نوک بینی آن ها را بیشتر سربالا کند. اما اینکار درست نیست. این تصور شاید در گذشته درست بود و باعث نگرانی  افراد زیادی می شد، اما امروزه با کمک تکنیک های نوین جراحی پلاستیک میتوان به راحتی از شکست عمل بینی گوشتی ممانعت کرد. جراحان با تقویت غضروف های نوک بینی کاری می کنند که فرم و نوک بینی به هان شکل اصلاح شده باقی بماند.

3.  همه ی بینی های کج انحراف دارند

انحراف بینی یعنی کج شدن تیغه  میانی بینی. در این وضعیت سوراخ های بینی در موازی هم هستند اما کج شدن و انحراف تیغه باعث می شود که بینی نیز در مجموع کج دیده شود. اما برخی اوقات تیغه و سوراخ های بینی در یک راستا و موازی هم هستند اما فرم بینی کج است. این انحراف تیغه بینی نیست بلکه انحراف کلی بینی است.

4. ما می توانیم بینی خود را هر طور که دوست داشتیم عمل کنیم

برخی از افراد متقاضی عمل بینی تضور میکنند که با عمل بینی میتوان هر طور که خواستمان باشد فرم و شکل بینی را عوض کنیم. آن ها تصور میکنند که بینی شبیه یک خمیر بازی قابل است و میتوان بهترین و زیباترین فرم ها را برای آن ایجاد کرد. این تصورا مطلقا درست نیست. انجام این عمل به وضعیت، شکل و فرم حال حاظر بینی شما و همچنین ویژگی های استخوانی، غضروفی و بافت مخاطی بینی شما دارد. بیشتربخوانید: آناتومی بینی من چگونه است؟

تغییراتی که ایجاد می شوند محدود است و قرار نیست که برای مثال بینی بسیار بزرگ در کسری از ثانیه از همه لحاظ کوچک شود و با هر فرمی به خود بگیرد. از این ها گذشته، هیچ دو نفری پیدا نمی شوند که عمل بینی آن ها کاملا مشابه هم باشد. بنابراین قرار نیست شما از مدل بینی فلان بازگیر خوشتان بیاید و حتما نتیجه عمل شما عین آن بازیگر شود. نهایتا با کمک شبیه ساز 3 بعدی مدرن میتوانید قبل از عمل متوجه شوید که قرار است که فرمی به  بینی  شما داده شود که متناسب با صورت‌تان باشد

خواندن  با انجام این کارها خود را برای عمل بینی آماده کنید

5. بیمه هزینه عمل را تحت پوشش قرار نمی دهد

بله اینکه عمل بینی یک روش زیبایی است و بیمه ها هیچ هزینه ای برای زیباسازی بدن به شما نمیدهند کاملا درست است. اما در خصوص همه صادق نیست. ممکن است شخصی علاوه بر مشکل زیبایی شناسی در فرم بینی، با مشکلاتی همچون پولیپ بینی، انحراف تیغه بینی و … مواجه باشد که راه تنفس شخص را محدود کنند. در این شرایط و با صلاح دید پزشک معتمد بیمه، امکان بازپرداخت بخشی از هزینه عمل بینی شما وجود خواهد داشت.

6. همه می توانند تشخیص دهند که شما جراحی بینی انجام داده اید

این شایعات شاید تا 10 و یا حتی 5 سال پیش در مورد عمل بینی درست بود. چون سابق بر این امکانات و تجهیزات حوزه جراحی پلاستیک محدود بود. اغلب جراحان مجبور بودند برایی کاهش سایز یا بهبود فرم بینی بخش هایی از بافت بینی را بردارند. این موضوع باعث میشد که فرم بینی در اغلب افرادی که عمل کرده اند مشابه هم، کوچک و عروسکی باشد.

برای همین سابق بر این تا بینی عمل می شد می گفتند تو عمل بینی عروسکی انجام دادی. اما این روزها امکان شبیه سازی 3 بعدی قبل از عمل برای افراد فراهم است. افراد می توانند با این شبیه سازی طبیعی ترین حالت ممکن را برای فرم بینی خود انتخاب کنند تا کسی متوجه عمل آن ها نشود. این شبیه سازی ها برای کسانی که مایل به انجام عمل بینی طبیعی هستند بسیار مناسب است.

7. جراحی بینی باعث مشکلات تنفسی می شود

برخلاف شایعات رایج، عمل جراحی بینی نه تنها باعث مشکلات تنفسی نمی شود که حتی باعث برطرف شدن آن ها نیز می شود. هرچند که بعد از عم ممکن است به طور موقت عوارضی مانند تغییرات بویایی، آبریزش بینی و یا گرفتگی آن را تجربه کنید، اما این عوارض موقتی هستند و بعد از مدتی برطرف می شوند. بعد از آن شما مشکل تنفسی خواصی نخواهید داشت زیرا این ها تنها عوارض عمل بینی در کوتاه مدت هستند.

8. فقط جراح پلاستیک می تواند جراحی بینی انجام دهد

این روزها هر جراحی که سابقه انجام جراحی بینی را داشته و درصد موفقیت عمل هایش زیاد است می توانند این عمل را انجام  دهند. به طور سنتی و مرسوم، تنها پزشکانی که این عمل را انجام می دادند جراح پلاستیک و متخصص و جراح گوش و حلق و بینی بودند. اما جراح فک و صورت نیز یکی از تخصص هایش انجام جراحی بینی است و برای این منظور واجد شرایطی و  قابل اعتماد است.

9. عمل بینی یک عمل ساده و بسیار آسان است

هیچوقت نباید رایج بودن چیزی را دلیلی برای آسانی و سادگی آن دانست. شاید استقبال افراد زیاد جامعه از این عمل باعث شده که مردم فکر کنند عمل بینی یک عمل ساده و پیش پا افتاده است. اما حقیقت این است که عمل بینی یک عمل باز و نسبتا پیچیده است. در واقع یکی از سخت ترین عمل های جراحی پلاستیک عمل بینی است. با توجه به اینکه این عمل در بینی (از مهمترین بخش های تنفس) انجام میشود اگر جراح دقت و مهارت کافی نداشته باشد ممکن است نه تنها بویایی خود را از دست دهید که با سایر مشکلات دیگر نیز مواجه شوید. علاوه بر این، عمل شما نوعی هنر به شمار میرود که اگر جراح به عنوان هنرمند، فرم بینی شما را خراب کند زیبایی شما به شدت به خطر خواهد افتاد.

0/5 (0 دیدگاه)
دکتر شاهین شمس
دکتر شاهین شمس

دکتر شاهین شمس رتبه برتر بورد تخصصی جراح فک و صورت دانشگاه شهید بهشتی، فعال در حوزه انواع جراحی زیبایی و درمانی

مقالات دکتر شاهین شمس

«با اشتراک گذاری این مقاله نقش موثری در سبک زندگی خود و دیگران داشته باشید. زیبایی افکار و دانش مکمل زیبایی شماست.»~ با تشکر شاهین شمس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *